Annoncering

Klap sammen
No announcement yet.

Ændring af sadel

Klap sammen
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
nye indlæg

• Ændring af sadel

Er den lykkelige ejer af en xs'er fra 1981 - har dog et mindre problem, idet jeg pga. min højde sidder ret så ubekvemt efter nogen tids kørsel på den originale "to-etagers" sadel.
    Kunne tænke mig en "flad" twinsadel som dem der er monteret på tidligere modeller - er der nogen derude der har erfaring med ombygning/montering af en sådan på en model i min årgang?

vh momleby

Sædehøjde.

Allerførst kunne det være smart at vide lidt om din højde...Kniber det med at være på cyklen fordi du har for lange ben eller kan du ikke nå jorden p.g.a. korte ben?
    Er det de lange ben der er problemet, så tror jeg ikke en anden sadel løser problemet...
    Jeg har selv bøvlet lidt med at få plads til benene på de længere ture, og det er løst ved en simpel montering af et par fodhvilere på de nederste motorbeslag. Jeg har ikke flyttet på hverken geararm eller bag bremse..
    Denne primitive form for "fremflyttersæt" giver mulighed for at ændre siddestilling og det har løst mit problem.
    Håber du kan bruge det her til noget....
    Gert.
    Der er ikke meget ved at køre på motorcykel, men
    nogen skal jo gøre det....

Kommentar

Er der ingen der kan svare på om den saddel der sidder på de nyerer passer med beslag for de gamle. Er stellet ens på en special og en gammel model.

Kommentar

Ens stel???

Hej alle

Jeg ved ikke om det kan bruges til noget. Men hvis man ser på mine profilbilleder vil man se at på nogle, der har jeg et special sæde sat på en roadster model. Den passede lige på uden nogen form for tilpasning.

Men om det er nok til at afgøre om stellene er ens - den vil jeg ikke sætte ti stegte rødspætter på...

Noget siger dog til mig at hvis det kan lade sig gøre den ene vej - så må det også kunne lade sig gøre den anden
        Vh Ken Kristensen -

Kommentar

Stellene er ikke ens på en type 447 model og en special model. En special er lavere. Man kan sige, at special-stellet er mere sammenpresset i højden, for at give lavere sædehøjde (low rider style). Længden derimod er den samme på begge modeller, så der skulle ikke være større problemer med at skifte rundt på sæderne.

Peter..
          Last edited by klentz; 20-02-2012, 11:07.
          'Best thing I ever rode.' Kenny Roberts.

'They say cockroaches and Keith Richards would be among the few survivors of a nuclear holocaust. The XS would be another.’Brian Tarbox in Classic & Motorcycle Mechanics may 1998.

Kommentar

Tak for de meget nyttige tilbagemeldinger - vil nu lede efter en sadel og evt. gøre som Gert anbefalede og på den måde også få knæene flyttet væk fra sidespejlene!

Kommentar

Til info:
              Hvis dit sæde er af den type der er låst i bag og løftes af, passer sædebunden ikke med standard (447).
              Venligst
              Johnny Nielsen

Kommentar

tak til JohnnyN - altså ingen grund til at lede efter et sæde fra en tidligere model.

Kommentar

Working...
                X